Infolinia 530 111 995 sklep@audioformat.pl
Wyjątkowa moc, angażujące brzmienie, PA240 to wysokiej klasy stereofoniczny wzmacniacz mocy pracujący w efektywnej klasie G. Dzięki imponującej mocy 380W na kanał, PA240 oferuje fantastyczną elastyczność i moc bez kompromisów w zakresie kontroli dźwięku.
The product is shipped within 24 hours.
We complete the order within 24 hours.
The product is covered by a one-year warranty.
You can return the product within 14 days.
Świat High-endowego audio zdaje się powoli zwracać w kierunku wzmacniaczy zintegrowanych, nikogo już nie dziwi interga o wadze i rozmiarze zestawu dzielonego. Wielu uważa, że rozdzielenie sekcji przedwzmacniacza z końcówką mocy nie daje odpowiednich korzyści, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę koszty obu rozwiązań, ale jest spora rzesza audiofili, która nie uznaje kompromisów. Dla takich osób jest właśnie przeznaczona końcówka mocy Arcam PA240. Jest to klasyczne, ciężkie urządzenie z wielkim transformatorem i ogromną mocą pozwalającą napędzić najbardziej egzotyczne zestawy głośnikowe.
Legitymuje się mocą 225W przy 8Ω i aż 380W przy 4Ω i to przy wysterowanych dwóch kanałach. Mało tego, wzmacniacz można zmostkować co pozwala uzyskać niesamowitą moc 790W (ważne by obciążenie było wtedy 8 ohmowe). Odpowiednią ilość prądu zapewnia ogromny transformator toroidalny o maksymalnym poborze 1500W. Pozwala to uzyskać swobodną dynamikę przy każdym poziomie głośności i pewność, że sprzęt nigdy nie dostanie zadyszki, prędzej poddadzą się bezpieczniki w naszym domu. Warto wspomnieć o tym, że do pewnego poziomu pracuje w klasie A, dopiero później płynnie przechodzi do dosyć rzadko spotykanej klasy G pozwalającej oszczędzać energię elektryczną bez szkody dla dźwięku.
Produkt ten daje wybór czy chcemy skorzystać z wejść zbalansowanych XLR czy zwykłych RCA. Poza tym posiada złącza do sterowania RS232 i 2x trigger. Obrazu dopełniają klasyczne zaciski głośnikowe wysokiej jakości.
Produkt nowy, oryginalnie zapakowany.
Końcówka mocy to element niezbędny w każdym systemie stereo lub kina domowego. Służy do zasilenia prądem kolumn. Końcówki mocy bywają schowane wewnątrz zintegrowanego wzmacniacza stereo lub stanowią oddzielny element zamknięty we własnej obudowie. W tym drugim przypadku posiadają własne źródło zasilania, dostosowane do specyficznych wysokich wymagań prądowych oraz oddzielną obudowę, która nie przenosi zakłóceń i wibracji na zewnątrz i do wnętrza. To wszystko sprawia, że oferują wyższą jakość dźwięku.
Dlatego wielu użytkowników decyduje się na rozbudowę swoich systemów stereo i kina domowego o zewnętrzne końcówki mocy. Niezbędne w tym celu jest wyjście pre-out ze wzmacniacza lub amplitunera, które służy właśnie do podłączenia zewnętrznej końcówki mocy. Korzystając z tego rozwiązania w dalszym ciągu wykorzystujemy przedwzmacniacz oraz wejścia wbudowane w zintegrowanym wzmacniaczu stereo.
Tym samym, warto pamiętać, że każda końcówka mocy wymaga przedwzmacniacza (lub procesora w kinie domowym), który odpowiada za przyjęcie sygnału audio z innych urządzeń i wzmocnienia go, a także ustalenia natężenia dźwięku za pomocą potencjometru (ewentualnie rozdzielenia go na kanały w kinie domowym).
Wyróżniamy końcówki mocy mono, stereo oraz wielokanałowe. Sposób ich zastosowania zależy głównie od chęci samego użytkownika. Możemy używać wielokanałowej końcówki mocy tylko do stereo, a możemy też każdy kanał kina domowego wzmacniacz oddzielną końcówką mono. Możemy też do pięciokanałowego kina domowego użyć dwóch końcówek mocy stereo do kolumn frontowych i tylnych i końcówki mono do kanału centralnego.
Główną metodą dobierania końcówki mocy jest dopasowanie brzmieniowe z przedwzmacniaczem i kolumnami, które końcówka będzie zasilać mocą. Warto pamiętać, że chociaż końcówki mocy często na papierze oferują taką samą moc jak wzmacniacz, który posiadamy, to transformator i kondensatory użyte w urządzeniu pozwalają dużo swobodniej oddawać ją w całym przebiegu impedancji kolumn, w szczególności w niskich tonach. Pozwala to dużo lepiej kontrolować pracę membran, co zwiększa dynamikę brzmienia i jakość dźwięku w całym paśmie.